Sidor

lördag 5 februari 2011

Kranjska Varmrökt smaktest

Nu har jag stekt en av de varmrökta korvarna och jag måste säga att jag är så grymt nöjd. Den blev hur god som helst. Skinnet blev knaprigt och fint och korven släppte ifrån sig lagom mycket fett. God smak av vitlök som inte hänger kvar så värst länge och svartpepparn känns men kunde vart lite mer. De första korvar jag stekte gick åt så fort av panelen (syster och systerdotter) att jag hann inte ens ta en dålig bild på dom så nu på em. stekte jag ett par till och tog den där dåliga bilden =) Dom är aldeles förbannt goda faktiskt.

Den kallrökta varianten...
Kranjska Klobasa i kallröken - rökbädd av alspån
Den kallrökta varianten hade fått hyffsad färg men kändes fortfarande lite rå så den får gå ett dygn till. Sen får den nog torka i en vecka innan det är dags.

1 kommentar:

  1. Hittade hit efter att jag läst om din nystartade blogg hos toppenbraiga matbloggen smaskens.nu

    Gillar dina inlägg so far och kommer garanterat återkomma!

    SvaraRadera